عمق بخشی خدمات بیمه سلامت با تامین منابع انجام می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پنج دهک درآمدی از خدمات رایگان بیمه سلامت استفاده می کنند که برای کشور افتخار است، اما با تامین منابع باید خدمات بیمه سلامت را عمق بدهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، محمدرضا ظفرقندی در حاشیه سی امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت افزود: بخش عمده ای از هزینه های سلامت مردم بر عهده سازمان بیمه سلامت قرار دارد و مهمترین هدف این است که با تامین منابع کافی بتوانیم به عمق بخشی خدمات بیمه سلامت کمک کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه هایی که در بودجه سال 1404 در نظر گرفته شده، به کمک رییس جمهوری به دنبال این هستیم که با استفاده از روش های پیشگیری و آموزش عمومی مردم و بالا بردن سطح سواد سلامت جامعه و همچنین گسترش شبکه بهداشت و اجرای پزشکی خانواده، در هزینه های بیمه صرفه جویی کرده و عمق خدمات بیمه را افزایش داده و بهره وری را بالا ببریم و از هدر رفت منابع جلوگیری کنیم.

ظفرقندی بیان کرد: یکی از اهداف این است که با تامین منابع کافی، به بیمه سلامت کمک کنیم و همچنین با اصلاح ساختارها از جمله پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع، جهت گیری هزینه کرد را اصلاح کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره پوشش بیمه ای خدمات سلامت روان و سالمندان نیز گفت: مواردی مانند خدمات سلامت روان و سالمندان نیز در برنامه های بیمه سلامت وجود دارد و همچنین بیمه حاشیه نشین ها و محرومان از جمله برنامه های سازمان بیمه سلامت است که در حال حاضر نیز اجرایی می شود.

برچسب ها بیمه سلامت وزیر بهداشت

نظرات

captcha